Kotlin’e Merhaba #1


Kotlin konu başlığı altındaki ilk yazımı yazmak için kolları sıvadım ve “Android Uygulama Geliştirme” konusunda her geçen gün yerini sağlamlaştıran bu programlama diline kabaca bir giriş yapmak istedim.

Syntax Özellikleri

  • ; (noktalı virgül) kullanımı şart değildir.
  • Diğer programlama dillerinde de olduğu gibi main metodu içinde çalışır.
  • Sade ve anlaşılır bir yapısı vardır.
  • Yapılması istenen işlemi birçok farklı yola başvurarak yapabilirsiniz.
main >> Bir önceki listede bahsettiğim gibi; bütün fonksiyonların, komutların çalıştığı ana metottur.
var >> Değişken tanımlamak için kullanılır.
val >> Sabit (değeri ve içeri değiştirilemeyen) değişken tanımlamak için kullanılır.
print (“heryerdeyazilim.com”) >> Konsola ” ” arasındaki ifadeyi yazdırır.
println (“heryerdeyazilim.com”)  >> Konsola ” ” arasındaki ifadeyi yazdırır ve bir alt satıra geçer.
println (17+28) >> Konsola parantez içindeki işlemin sonucunu yazdırır ve bir alt satıra geçer.

-Örneklerden de anlayacağınız üzere println fonksiyonunun print fonksiyonundan tek farkı; yapacağı işlemden sonra bir alt satıra geçmesidir.

Değişken Tanımlama ve İlk Program

var ve val anahtar kelimeleriyle değişken tanımlayacağımızdan bahsettim. Şimdi bütün veri tiplerini kapsayan bir örnek vereyim:

fun main(args: Array<String>) {

    var degiskenIsmi : Byte = 10

    val degiskenIsmi2 : Short = 15

    var degiskenIsmi3 : Int = 20

    val degiskenIsmi4 : Long = 25

    var degiskenIsmi5 : Float = 4.5f

    val degiskenIsmi6 : Double = 35.68

    var degiskenIsmi7 : Char = 'E'

    val degiskenIsmi8 : String = "heryerdeyazilim.com"



/*

yorum satiri olusturmak icin // kullanilir. Satirlara bagimli kalmamak icinse /*      */ kullanilir. Kodumuzda gordugumuz uzere 8 tane (4 tanesi sabit) degisken tanimladik. Degisken isimleri sayiyla baslayamaz fakat ilk karakterden sonra istedigimiz yerde sayi kullanabiliriz. Degisken tanimlarken bilmemiz gereken en onemli sey ise, degisken isminden sonra : (iki nokta) kullanip, veri tipini ilk harfi buyuk olacak sekilde yazmamiz gerekir. Atama kismi ise kullaniciya kalmistir. Simdi degiskenleri alt alta yazdiralim.

*/

    print(degiskenIsmi)

    print("\n $degiskenIsmi2") //cift tirnak icinde \n kacis karakteri olarak görev yapar ve bir alt satira gecer

//yine ayni satirda degiskenin onunde kullanilan $ isareti ise yer tutucu gorevi yapar ve ilgili yere belirtilen degiskeni yazar

    println(degiskenIsmi3)

    print("$degiskenIsmi4\n$degiskenIsmi5\n$degiskenIsmi6\n$degiskenIsmi7\n$degiskenIsmi8")

//yukaridaki satirda ise tek satir uzerinde ve tek parantez icinde 4 degiskeni alt alta yazdirabilmemizi saglayan yapiyi goruyoruz

}

 

Şimdi ise derleyici üzerindeki işlemlerimizi görelim.

1. src dosyasına sağ tıklayıp “New>Kotlin File/Class” seçeneğini uyguluyoruz.

 

2. Kodlarımızı yazdık, kod üzerinde herhangi bir yere sağ tıklayıp, “Run” diyoruz.

 

3. Konsolda çıktımızı görüyoruz.

 

Ufak bir girişten sonra anlatımların devam edeceğini belirterek hepinize esenlikler diliyorum…

 

Bilgisayar devrimi dünya tarihinde yaşanan en sesli devrimdir, komik olan onun etkilerini hala küçümsememiz.

-Herman Kahl

Kotlin’e Merhaba #1

Giriş Yap

Hoşgeldin
Don't have an account?
Kayıt Ol

Şifreni Yenile

Back to
Giriş Yap

Kayıt Ol

Ekimize Katılmaya Hazırmısın

Back to
Giriş Yap
Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals