Java ile Programlamaya Giriş | 3- Switch Case


 

Herkese merhaba arkadaşlar. Java ile Programlamaya Giriş serimizin dördüncü dersi olan Switch Case dersine hoşgeldiniz. Switch Case bir çok programlama dili içerisinde bulunan bir, koşul sonuç kontrolü yapmamıza yarayan bir yapıdır. Aslında bu kontrolü if-else blok‘ları kullanarak da yapmak mümkün tabi. Ancak bazı durumlarda if-else yapısı karışık ve okunması zor bir hale gelebilmektedir. Bunun yanında sınırlı bir kontrol yapım varsa bu yapıyı kullanmak işimizi daha da kolaylaştıracaktır. Örneğin vize final ortalamam için bir ort değişkenim olsun ve bu değişkenin 50, 60 ve 80 olması durumlarına ihtiyacım var. Bu durumda if-else kullanmak tabi ki mümkün ancak sınırlı bir yapı olduğu için Switch-Case işimi if-else göre daha kolay bir halde bana sunacaktır. Bu bahsettiğimiz örneği önce if-else olarak kodlayalım.

int vizeFinalOrtalamam=55;

if(vizeFinalOrtalamam==50){

//yapıalcak işlem

}else if(vizeFinalOrtalamam==60){

//yapıalcak işlem

}else if(vizeFinalOrtalamam==80){

//yapıalcak işlem

}else{//hiçbir şart sağlanmıyorsa

//yapıalcak işlem

}

Bu kodda göreceğiniz gibi int veri tipine sahip ve adı vizeFinalOrtalamam olan bir değişken tanımladım ve değer olarak 55 atadım. Bu adımdan sonra yukarıda bahsettiğim üzere vizeFinalOrtalamam değişkeninin 50 60 ve 80 değerlerine eşit olup olmadığını kontrol etmiş oldum. Bu yapı bize istediğimiz şekilde bir sonuç sunacaktır. Şimdi bu örneği bir de Switch Case olarak kodlayalım.

 

int vizeFinalOrtalamam=55;

switch (vizeFinalOrtalamam) {
        case 50 :
            System.out.println("vizeFinalOrtalamamdeğeri 50'dir");
            break;

        case 60 :
            System.out.println("vizeFinalOrtalamamdeğeri 60'dir");
            break;

        case 80 :
            System.out.println("vizeFinalOrtalamamdeğeri 80'dir");
            break;

        default :
            System.out.println("vizeFinalOrtalamam değeri belirlenen aralıkta değildir");
            break;
}

Bu örnek kodda göreceğiniz üzere kullanım açısından bize bir kolaylık sağlamış oldu Switch Case. Şimdi basit bir örnek daha yapalım. Bu örneğimizde int bir gün değerimiz olsun. Bu değere göre ekrana hangi gün olduğunu yazan bir kod parçası ekleyelim.Bu örneğimizi yaparken de sınıf nesnemizi ve ana metodumuzu da yazalım.

 

public class SwitchCaseExample {

    // public erişim tipine sahip SwitchCaseExample adında bir sınıf oluşturdum

    public static void main(String[] args) {
        //SwitchCaseExample sınıfımın ana metodunu oluşturdum

        int gunDegeri= 5;
        String gunBilgisi= null;
        //int veri tipinde gunDegeri adında bir değişken oluşturdum
        //String veri tipinde bir gunBilgisi değişken oluşturdum ve switch case içerisinde seçilen gün adını bu değişkene atayacağım

        switch(gunDegeri) {
            case 1:
                gunBilgisi= "Pazartesi";
                break;
            case 2:
                gunBilgisi= "Sali";
                break;
            case 3:
                gunBilgisi= "Carsamba";
                break;
            case 4:
                gunBilgisi= "Persembe";
                break;
            case 5:
                gunBilgisi= "Cuma";
                break;
            case 6:
                gunBilgisi= "Cumartesi";
                break;
            case 7:
                gunBilgisi= "Pazar";
                break;
            default:
                break;
        }
        //oluşturdum gunBilgisi değişkenine switch case içerisinde gün değerlerini atadım ve bunu ekrana yazdırdım
        System.out.println("Secilen Gun: " + gunBilgisi);
    }
}

Bu örneği incelediğimizde sınıfımızı ve ana metodumuzu oluşturduk. Ana metodumuz içerisinde gunDegeri ve gunBilgisi adlarında iki farklı değişken oluşturdum. Bu değişkenlerden gunDegeri adlı değişkeni switch case içerisine attım. Ve aldığı değere göre case kısmında bir gün adını gunBilgisi değişkenine atadım. Switch Case dışına çıktığı anda ise ekrana gunBilgisi değişkeninin değerini yazdırdım.

 

İşte Switch Case diye adlandırılan yapı bundan ibaret arkadaşlar. Bu dersimizle birlikte sınıf,ana metod, if-else, ekrana yazı yazdırma ve switch-case yapılarını öğrenmiş olduğunuz. Öneri ve yorumlarınızı aşağıda ki kısımdan bize bildirebilirsiniz. Herkese iyi çalışmalar dilerim.

 

Java ile Programlamaya Giriş | 3- Switch Case

Giriş Yap

Hoşgeldin
Don't have an account?
Kayıt Ol

Şifreni Yenile

Back to
Giriş Yap

Kayıt Ol

Ekimize Katılmaya Hazırmısın

Back to
Giriş Yap
Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals