C# Konsol Programlama


BİR SAYININ KARESİNİ ALMA

Bu yazımıza kadar değişken nasıl tanımlanır dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir onları gördük gelin hep beraber bu özellikler çerçevesinde kodlarımızı yazmaya başlayalım.

İlk örneğimiz “Bir sayının karesi nasıl alınır?” ilk olarak onu ele alacağız.

 

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace BasitCalismalar
{
  class Program
  {
    static void Main(string[] args)
    {
      int sayi;
      Console.Write("Sayıyı giriniz: ");
      sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
      sayi = sayi * sayi;
      //sayi=Math.Pow(sayi,2);
      Console.Write("sayının karesi: " + sayi);
      Console.Read();
    }
  }
}

Programımızın kodu bu

 

Öncelikle bir int değeri girilecek ve bu değeri "Console.Write" ile ekrana yazdıracak

sonra sayıyı "Convert.Toınt32 ile tam sayıya dönüştürecek.

sayi=sayi*sayi ile de sayının karesini alacak. 

Math.Pow fonksiyonu ile sayının kendisi çarpılacağını belirttik.

Tekrardan "console.write" ile de ekrana yeni sayımızı ve kelime olarak "sayının karesi" ni yazdırıyoruz.

console.Read ile de tekrardan kontrolü yapıp programı sonlandırıyoruz.

 

 

ALAN ÇEVRE HESAPLAMASI

 

Bu örneğimizde ise, bir kenarı girilen cismimizin  alanının ve çevresinin hesaplanmasını yapacağız.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;

namespace BasitCalismalar
{
  class Program
  {
    static void Main(string[] args)
    {
      int alan, cevre,kenar;
      Console.Write("kenar giriniz: ");
      kenar = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
      alan = kenar * kenar;
      cevre = 4 * kenar;
      Console.Write("Alan =" + alan + "\nÇevre = " + cevre);
      Console.ReadLine();
    }
  }
}

 

İlk önce alan,çevre ve kenar değerlerimizi tanımlıyoruz.

Sonra kullanıcıdan kenarın değerini girmesini istiyoruz.

Sonra girilen veriyi int türüne çeviriyoruz.

Alan değerini kenar değerinin karesi olarak tanımlıyoruz.

Çevre değeri ise kenar değerinin 4 katı olarak tanımlıyoruz.

Sonra ise alan ve çevre değerini ekrana yazdırıp, Readline ile kontrolünü sağlıyoruz.

Bir sonraki yazı da başka örneklerle görüşmek dileğiyle…

 

C# Konsol Programlama

Giriş Yap

Hoşgeldin
Don't have an account?
Kayıt Ol

Şifreni Yenile

Back to
Giriş Yap

Kayıt Ol

Ekimize Katılmaya Hazırmısın

Back to
Giriş Yap
Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals